V březnu 2025 čínská automobilka Chery oficiálně vstoupila na český trh a rozhodně nemá malé cíle.
Automobilka Chery a její ambiciózní plány pro Evropu
V roce 1997 byla založena automobilka Chery, jež v současné době působí ve více jak 100 zemích světa. Není proto divu, že má ambiciózní plány také pro evropský trh. Během deseti let se chce stát jednou z deseti nejprodávanějších značek automobilů v Evropě. Zákazníky chce oslovit nízkými cenami, atraktivní výbavou a dlouhou zárukou. Společnost Chery do Česka vstoupila prostřednictvím importéra Grand Automotive Central Europe, který u nás zastupuje také automobilku Nissan. Inspiraci, jak zaujmout na českém trhu, čerpala automobilka Cherry od společnosti Kia a MG. Jejich prodejní strategie totiž byla velice podobná.
Výrobní linka v Barceloně
Výroba vozů Chery probíhá v Barceloně v závodě, jež v minulosti využívala automobilka Nissan, ale v roce 2021 ho uzavřela. Tím došlo k zrušení 1 600 pracovních míst. Naštěstí její znovuotevření nabídlo nová pracovní místa.
Postupný vstup čínské automobilky na český trh díky dvěma modelům
Čínská automobilka se rozhodla na český trh vstoupit postupně. Nejprve tedy uvedla značky Omoda a Jaecoo. Předobjednávky vozů začaly 17. března 2025 a oficiální prodej o deset dní později. V nabídce jsou dva modely: Omoda 5 a Jaecoo 7. Překvapivé je, že oba mají benzinový motor a nejedná se o elektromobily. Uvnitř obou vozů najdete sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku a pohon na přední kola. Pokud jste ale ochotni si trochu připlatit, je model Jaecoo 7 dostupný také s pohonem na všechna kola a také se zajímavější a bohatší výbavou.
Co najdete v základní výbavě vozů Omoda a Jaecoo?
V základní výbavě obou modelů nechybí adaptivná tempomat, funkce sledování mrtvého úhlu, přední i zadní parkovací senzory, kamera, klimatizace, vyhřívaná přední sedadla, elegantní kožený volant a bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.
Atraktivní ceny
Jak jsme již zmínili, Chery si chce zákazníky získat atraktivními cenami. Při vstupu na český trh proto během zahajovací akce nabídla prvních sto vozů se slevou 30 %. U automobilů, jejichž cena se pohybuje nad hranicí 600 tisíc korun to znamenalo, že levnější model Omoda 5 si mohli šťastní zájemci koupit za méně jak 500 000 korun a dražší Jaecoo7 za méně jak 540 000 korun. Není divu, že 100 modelů zmizelo z nabídky během desítek minut.
Vlastní model Chery
Kladete si otázku, co bude dál? Po představení prvních dvou vlaštovek, plánuje Chery uvést svůj vlastní model. Bude se jednat o modelovou řadu Tiggo a uvedení je plánováno na druhou polovinu rok 2025. V této řadě budou mít zájemci možnost zakoupit si také hybridní a plug-in hybridní modely.
Otevření druhé továrny v Evropě
Kromě uvedení dalších modelů vozů plánuje čínská automobilka také otevření druhé továrny v Evropě, která by se měla nacházet v Itálii. Italská vláda totiž společnosti nabídla nevyužité závody, které by mohly posloužit jako výrobní továrna. Zároveň se ale nebrání ani postavení zbrusu nového závodu. Pokud by se automobilka Chery rozhodla v Itálii vyrábět, znamenalo by to pro její obyvatel spoustu nových pracovních míst.
Jelikož plány čínské automobilky Chery jsou rozhodně ambiciózní, počkejme si na to, jak si na českém a evropském trhu povede. Zatím se jí povedlo nabídnout mnoho nových pracovních míst ve Španělsku a pokud se otevře i druhý závod v Itálii, Chery se během budoucích let možná doopravdy stane evropskou jedničkou.
Zdroj textu: www.zpravy.aktualne.cz, www.garaz.cz
Zdroj foto: www.freepik.com